22 april : vastenvoettocht

Met enkele weken uitstel door de paaspauze, stapten de leerlingen van het zesde leerjaar donderdag 22 april hun vastenvoettocht. De tocht werd enkele kilometers ingekort omdat de kinderen hier ook verplicht waren om een mondmasker te dragen.
De leerlingen kregen een tijd geleden de opdracht om op zoek te gaan naar een goed doel waarvoor ze geld zouden inzamelen in beperkte familie – en kenniskring. Uiteindelijk werd het goede doel BEIRE COOL gekozen. Op de website van deze organisatie vonden ze volgende informatie:
‘Onze droom is om kansarme kinderen een weekje zorgeloos, gewoon kind te laten zijn tijdens een beire coole vakantie met leeftijdsgenootjes.
Maar we dromen nog meer…. Door tal van activiteiten willen we deze kinderen hun mooie talenten laten ontdekken en hen op deze manier laten verder groeien in hun eigen authenticiteit en zelfvertrouwen en mogelijks ons steentje bijdragen in de ontwikkeling tot veerkrachtige kids.’
Uiteindelijk werd er een enorm hoog bedrag ingezameld: 1305,65 euro!!!!
Dikke proficiat voor jullie inzet en bedankt aan iedereen die een steentje heeft bijgedragen!