Activiteiten ouderraad

De kalender

Begin september krijgen jullie allemaal de uitnodiging om je kind te verkleden binnen een thema. De ouderraad organiseert dan een heuse fotoshoot waarbij de kinderen van heel de school gegroepeerd worden per maand waarin ze jarig zijn. Dit resulteert jaarlijks in een kleurrijke, vrolijke en vooral ook handige kalender, waar de schoolse activiteiten al op vermeld staan. De bestelde kalenders worden geleverd voor de kerstvakantie en zijn zo het ideale kerstgeschenk voor mensen met een hart voor onze school.

‘t Bernarduske

Weetjes, foto’s, info over wat er allemaal in en rond de school gebeurt, kan je lezen in de schoolkrant ‘t Bernarduske. Een fris, kleurrijk krantje dat je op papier of on-line kan lezen!
Belangrijke data voor het komende trimester vinden jullie steeds op de voorpagina. Twee maal per jaar wordt er met de kinderen een redactieraad georganiseerd om ervoor te zorgen dat ze zelf hun steentje bijdragen, in de vorm van een tekening of tekstje, om een leuk nummer te kunnen maken.
Een speciale dank gaat uit naar onze sponsors die ervoor zorgen dat we dit boekje 3 maal per jaar kunnen publiceren.

Kerst op school

Jaarlijks zorgt de ouderraad dat de school ondergedompeld wordt in kerstsfeer. Er worden kerstbomen aangekocht en versierd, de kerststal wordt in al zijn glorie opgebouwd en warme wensen voor iedereen opgehangen.

Lichtjestocht

In februari houden we rond Maria Lichtmis een wandeling in onze mooie schoolomgeving. De kleuters knutselen traditiegetrouw in de klas een prachtig lampionnetje/kaarsjeshouder en verlichten hiermee het pad tijdens de wandeling. Bij aankomst op school zijn er verse pannenkoeken en gelegenheid om bij te praten.

Limonadefuif

Voor de ouders en leerkrachten is deze activiteit absoluut verboden. We organiseren een echte fuif voor de leerlingen compleet met hapjes, drankjes en een echte DJ. Niet verwonderlijk dat bijna al onze kinderen hier naar uitkijken en zeer talrijk aanwezig zijn.

Bol het af

Ieder jaar organiseren we een tweedehandsbeurs. In het verleden was dit toegespitst op rollend materiaal, maar dit jaar trekken we het open naar een echte rommelmarkt waar onze kinderen, samen met de ouders, spulletjes kunnen verkopen. Meer informatie volgt maar hou alvast zondag 15 maart vrij om koopjes te komen doen op de speelplaats of om na de lenteschoonmaak al die spulletjes die je niet meer nodig hebt te verkopen!

Paasactie

We krijgen jaarlijks het vertrouwen van de klokken en de paashaas om er mee voor te zorgen dat ieder kind ook op school een fijne paastraktatie krijgt.

Vaderdagontbijt

Ieder jaar engageert de ouderraad zich om jullie een fantastisch ontbijt aan te bieden tegen zeer democratische prijzen. Op Vaderdag hoef je dus niet zelf voor ontbijt te zorgen! Een waar huzarenstukje om alles kraakvers aan jullie deur geleverd te krijgen, maar een van de top activiteiten van het hele jaar.

Afscheid 6de leerjaar

Ieder jaar zetten we ook de afzwaaiende leerlingen in de bloemetjes. We maken er een leuke dag van met spelletjes, BBQ en andere leuke activiteiten.