← terug naar schoolwerking
1ste leerjaar | |
leerkrachten | juf Bernadette, juf Sarah, juf Anne |
gebruikte methoden | reken maar veilig leren lezen ankers ik pen tuin van heden octopus verkeersland |
hoogtepunten | het letterfeest de kookweek |
verkeerseducatie | we leren langs de huizenkant stappen we leren stoppen aan de stoeprand we leren oversteken op het zebrapad we behalen het voetgangersbrevet brons |
we verkennen de omgeving | op verkenning door onze school herfstwandeling in de Branstsedreef bezoek aan het kerkhof observatie lentebloemen in de Bloemetjeswijk bezoek aan de kinderboerderij |
activiteiten en uitstappen | toneelvoorstelling kronkeldidoe bezoek aan het huis van de Sint sportdag schoolreis |
hoe kan je participeren in de werking? | hulp als lees(groot)ouder hulp bij vervoer naar activiteiten |
Meer weten over het eerste leerjaar? Klik hier
|
2de leerjaar | |
leerkrachten | juf Annemie, juf Maxime en juf Katrien |
gebruikte methoden | reken maar tijd voor taal ankers ik pen tuin van heden nu octopus verkeersland |
hoogtepunt | eerste communie |
verkeerseducatie | we leren oversteken op het zebrapad we leren waar te stappen als er geen voetpad is we bereiden ons voor op het behalen van het voetgangersbrevet zilver |
we verkennen de omgeving | herfstwandeling in de Branstsedreef bezoek aan het kerkhof bezoek aan de kinderboerderij |
activiteiten | toneelvoorstelling megaspelenpaleis sportdag schoolreis |
hoe kan je participeren in de werking? | hulp als lees(groot)ouder hulp bij 2 kindernamiddagen (voorbereiding eerste communie) hulp bij vervoer naar activiteiten |
3de leerjaar | |
leerkrachten | meester Ronny en meester Karel |
gebruikte methoden | reken maar tijd voor taal ankers ik pen TOV octopus verkeersland |
hoogtepunt | de eerste fietstocht in klasverband naar het gemeentehuis |
verkeerseducatie | we leren langs een hindernis stappen die het voetpad deels verspert we leren oversteken op een veilige plaats (als er geen zebrapad is) evaluatierapport ‘Veilige en vaardige voetganger’ we behalen het voetgangersbrevet zilver we leren fietsvaardigheden we behalen het fietsbrevet brons |
we verkennen de omgeving | bezoek aan de muziekacademie bezoek aan het park in Hingene bezoek aan het gemeentehuis bezoek aan de boerderij |
activiteiten en uitstappen | toneelvoorstelling schaatsen bewegingsjungle sportdag schoolreis |
hoe kan je participeren in de werking? | hulp bij vervoer naar activiteiten hulp als begeleider bij activiteiten (vraaggestuurd) |
4de leerjaar | |
leerkrachten | juf Marie en juf Carine |
gebruikte methoden | reken maar tijd voor taal ankers TOV octopus verkeersland |
hoogtepunt | de sportweek |
verkeerseducatie | evaluatierapport “veilige en vaardige voetganger” we leggen het Grote Voetgangersexamen af en behalen het voetgangersdiploma we leren fietsvaardigheden we behalen het fietsbrevet zilver evaluatierapport ‘Veilige en vaardige fietser’ |
we verkennen de omgeving | fietstocht Bornem centrum (belangrijkste monumenten zoals Pedro Coloma, kasteel van Bornem, kerk, landhuis, monument van de Boerenkrijg, standbeeld van de gesneuvelde soldaat) bezoek aan de brandweer bezoek aan het containerpark tijdens de sportweek (Notelaer, Zilverreiger, zeesluis Wintam) |
activiteiten en uitstappen | toneelvoorstelling schaatsen alles met de bal sportweek sportdag schoolreis |
hoe kan je participeren in de werking? | hulp bij vervoer naar activiteiten hulp als extra begeleider bij de sportweek |
5de leerjaar | |
leerkrachten | meester Rik en juf Viviane |
gebruikte methoden | reken maar tijd voor taal ankers octopus verkeersland TOV |
hoogtepunt | de zeeklassen in Nieuwpoort |
verkeerseducatie | we leren de regels voor fietsen in de schoolomgeving we bereiden ons voor op het Grote Fietsexamen evaluatierapport ‘Veilige en vaardige fietser’ we behalen het diploma ‘Grote verkeerstoets’ |
we verkennen de omgeving | fietstocht in de schoolomgeving natuurwandeling in het Nonnenbos en langs de Heuvel. |
activiteiten en uitstappen | american games zeeklassen (domein Raversijde, Sealife Blankenberge, bezoek duinenabdij, observatie aan het strand en op de golfbreker, …) sportdag |
hoe kan je participeren in de werking? | hulp bij fietsparcours in de schoolomgeving |
Meer weten over het vijfde en zesde leerjaar? Klik hier.
|
6de leerjaar | |
leerkrachten | juf Eva, juf Lotte en juf Maxime |
gebruikte methoden | reken maar tijd voor taal ankers TOV octopus verkeersland quartier étoile |
hoogtepunten | plechtige Communie bosklassen in Durbuy diploma-uitreiking |
verkeerseducatie | evaluatierapport ‘Veilige en vaardige fietser’ We leggen het Grote Fietsexamen af en behalen het fietsdiploma |
we verkennen de omgeving | bezoek aan het fort van Bornem |
activiteiten en uitstappen | doe-dagen in de Nekker bezoek OLVP middenschool (kennismakingslessen) bezoek aan de zoo les alternatieve energie (OLVP-BB) bedrijfsbezoek Doe-dag beroepenhuis |
hoe kan je participeren in de werking? | hulp bij begeleiding activiteiten (vraaggestuurd) |
Meer weten over het vijfde en zesde leerjaar? Klik hier.
|
zorgklas (visjesklas) | |
leerkracht | juf Liesbeth |
taken | groene leerkracht (vertrouwenspersoon in het kader van pestgedrag) beheert de leerlingendossiers organiseert zorgoverleg, MDO en allerlei besprekingen test het leesniveau contactpersoon met het CLB helpt leerlingen waar nodig (bijwerken, niveaugroep, extra uitdaging) |
hoe kan je participeren in de werking? | ingaan op uitnodigingen voor gesprekken indien nodig je kind laten opvolgen en begeleiden : CLB, reva, logo, … samen op weg gaan naar de goede begeleiding van je kind |