26 maart : Fietstocht (de Schelde en het klimaat)

EIN-DE-LIJK! De kinderen van het zesde leerjaar zijn voor de eerste keer in heel lange tijd op uitstap kunnen gaan. We trokken eropuit met de fiets om meer te weten te komen over de Schelde, het klimaat en de Sigmawerken. Jan en Tom, onze gidsen, bezorgden ons een fijn, leerrijke namiddag met ruimte om te genieten van de omgeving en het samenzijn buiten de schoolmuren.
Aan het einde van de namiddag hadden we 17 kilometer in onze benen. We hebben er allemaal enorm van genoten.
We kregen ook nog een opdracht mee voor de komende drie weken: Oplossingen om de klimaatopwarming tegen te gaan, bespreekbaar maken. In overleg gaan met vrienden en familie en samen op zoek gaan naar kleine en grote aanpassingen die wij kunnen toepassen in ons dagelijkse leven.
We kregen al volgende tips: Plant een bloemenperkje in de tuin, laat de auto wat vaker staan en neem de fiets, probeer minder vlees te eten,…
Denken jullie ook nog mee? Als jullie hiermee aan de slag gaan de komende weken, stuur dan zeker een foto door naar de juf! Wij brengen de gidsen ervan op de hoogte en zij gaan hiermee ook verder aan de slag.
Succes!