3 maart : jeugdboekenmaand

Maart is de jeugdboekenmaand. De leerlingen van het vijfde leerjaar werden ondergedompeld in een heus ‘boekenbad’. Tijdens het bibspel, een leuk spel met zoekopdrachten, leerden ze jeudboeken kennen waarin geluk en gevoelens belangrijke thema’s zijn. De tijd vloog; dat is steeds zo wanneer het plezant is. Gelukkig kreeg deze activiteit nog een supertof vervolg. Barbara Rottiers, oud-leerlinge van onze school en schrijfster van jeugdboeken, bracht 5 en 6 een bezoekje. Ze vertelde hoe ze van kleins af geboeid was door schrijven en tekenen. Uit haar pen vloeiden ondertussen vijf boeken, een zesde is in de maak. Wat met een mooi woord een ‘lezing’ was, werd in werkelijkheid een sprankelende, humoristische en boeiende vertelling over haar professionele leven en werk. Gewoon geweldig!