17-21 juni : bosklassen in Durbuy

Donderdag We stonden op met kleine oogjes, de vermoeidheid begint stilaan toe te slaan, maar dat houdt ons niet tegen. Na een stevig ontbijt vertrokken we te voet naar het Challenge Park. Daar verlegden we onze grenzen op een indrukwekkend hoogteparcours. Een echte uitdaging voor ieder onder ons. Wederom hebben alle zesdeklassers (en meester en juffen) laten zien hoe stoer ze wel zijn. Na een heerlijk middageten maakten we ons opnieuw klaar voor een wandeling door Durbuy. We kwamen op een erg attractieve manier wat meer te weten over dit ‘grootse’ stadje. We wisten niet dat geschiedenis zo leuk kon zijn. Na het avondmaal was het dan eindelijk tijd om ons op te maken voor de enige echte bosklassenfuif. Er werd gedanst, plezier gemaakt, lekker gegeten en gedronken. Het was een knalfeest om ons nog lang te herinneren. Na deze vermoeiende dag was het niet moeilijk om stilletjes in slaap te vallen. Morgen keren we jammer genoeg terug huiswaarts en kunnen jullie genieten van onze verhalen.

Woensdag DAG 3 van de bosklassen was opnieuw een geweldige dag…
Sommige leerlingen stonden vroeger op en trokken hun sportkleren aan en begonnen de dag erg sportief. Na het voetballen, basketballen en frisbeeën namen ze nog een frisse duik in het zwembad, helemaal klaar om aan de dag te beginnen. Na een stevig ontbijt maakten we ons klaar voor een sportieve wandeling op het domein. Die begon met 2 hangbruggen over een grote kloof. Zo gingen we verder door het everzwijnenbos. Maar eerst smeerden we ons allemaal in met modder, omdat de everzwijnen ons niet mochten ruiken. We gingen muisstil door het bos. Als we te veel geluid zouden maken dan zouden we de dieren afschrikken. Zo konden we volop genieten van de natuur om ons heen. Als afsluiter van deze tocht waagde IEDEREEN zich aan een sprong van de death-ride! Nadien kregen we bezoek van meester Wim en juf Anita. Ze stonden ons op te wachten en hadden een lekkere verrassing voor ons bij, verse aardbeien. Mmmmmm…! Dank jullie wel voor het bezoekje!
Na het middagmaal (frietjes met stoofvlees), brachten we een bezoek aan Hare Krishna. Daar geraakten we niet zomaar. We hadden een heuse wandeling voor de boeg. Aan de hand van foto’s en tips moesten we de weg vinden naar het kasteel van Hare Krishna. We zijn goed aangekomen op onze bestemming, proficiat aan iedereen. Daar aangekomen, kregen we een rondleiding op het domein. In de tempelzaal zongen de kinderen uit volle borst de mantra “Hare Krishna” mee 😊. De sfeer zat erin.
We keerden terug huiswaarts en hadden nog even tijd om brieven en kaartjes te schrijven naar het thuisfront. Daarna was het tijd voor ons avondmaal. Na het avondmaal schreven we nog even verder en speelden we gezellig samen gezelschapsspelletjes.  Om de dag leuk af te sluiten, speelden we nog een spel in het bos. We kropen vroeg in ons bedje om morgen weer fris en monter bosklassen te beleven.
PS: Er is nog steeds niets “onheilspellend” gebeurd met één van onze leerlingen. Hopelijk blijft dit zo 😊.

Dinsdag Na onze welverdiende nachtrust, kregen we een lekker ontbijtje voorgeschoteld. Hierbij konden we de nodige energie opdoen voor onze eerste opdracht van de dag, een wandeling door Wéris. De gids vertelde ons de ene legende na de andere, zo kwamen we wat meer te weten over dolmen en menhir. Onze wandeling eindigde bij het “duivelsbed”. De legende vertelt dat wie deze steen aanraakt, vervloekt is en zeker onheil zal tegenkomen. Niemand durfde de steen aan te raken. Of toch… Enkele jongens trokken hun stoute schoenen aan en raakten de steen aan… Maar maak jullie geen zorgen, iedereen is (voorlopig 😉) nog springlevend. Na de tocht kregen we even de tijd om te ontspannen en tot rust te komen.
Na het middagmaal (everzwijnenballetjes), gingen we te voet naar een grote speeltuin voor urenlang speelplezier. De kinderen konden er volledig vrij ravotten en genoten volop van de tweede, mooie dag op bosklassen.
Na het lekkere avondmaal (spaghetti) was het tijd voor een leuk avondspel. Iedereen haalde zijn waterpistool boven en het spel kon beginnen. Het was een leuke (en natte) afsluiter van een dag vol plezier! Na een verfrissende douche was het weer tijd om onder de wol te kruipen. Moe maar voldaan…

Maandag Na een vlotte busrit, zijn we rond 11 uur aangekomen op het domein en konden we ons in onze kamers installeren. Na een heerlijk middagmaal (kip met rijst en curry), was het tijd voor de eerste activiteit. We maakten een kajaktocht van ongeveer 6 km, best wel vermoeiend hoor! Het water stond voldoende hoog, maar soms moesten we toch eens uitstappen om onze boot van de stenen te bevrijden. Iedereen heeft de tocht overleefd en vooral genoten van elkaars gezelschap en de mooie natuur om ons heen. Nadien keerden we terug naar onze verblijfplaats waar we ons even konden opfrissen in het zwembad en alweer gezellig samen tafelden. ’s Avonds deden we nog een laatste activiteit, speleologie. We maakten een avontuurlijke tocht door de grot, een leuke en unieke ervaring. Met z’n allen verkenden we de ondergrondse geheimen die de grot ons te bieden had. We keerden gelukkig allemaal heelhuids terug naar onze verblijfplaats. Moe maar voldaan kropen we om 22u in ons bed om te dromen van een geweldige eerste dag van onze bosklassen. Het was een geslaagde eerste dag. We kijken al uit naar morgen en zijn benieuwd wat dag 2 ons allemaal zal brengen…

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.