14-18 okt. : zeeklassen

Vrijdag 18 okt. De laatste dag op zeeklassen. Op het programma : sport en spel op het strand en rijden met de go-carts. En deze activiteiten waren een passende afsluiter van een super-toffe week in Nieuwpoort!

Donderdag 17 okt. ‘t Was een prachtige, zonnige dag vandaag! In de voormiddag stapten we rond in Raversijde (Atlantikwall) waar twee ervaren gidsen boeiend vertelden over de tweede wereldoorlog. In de namiddag bezochten we het Albert I-monument in Nieuwpoort, vingen we vanop het staketsel een massa krabben en maakten prachtige zandkastelen. De mooiste creaties verschenen op het strand … om Bob De Bouwer jaloers te maken! ’s Avonds konden we genieten van een spetterende show. Een quiz, dansjes en dj sets passeerden de revue. Opnieuw een super-dag aan zee!

Woensdag 16 okt. Opnieuw een super-leuke dag, speciaal voor de sportievelingen (voor iedereen dus). In de voormiddag heeft juf Viviane ons eerst verteld over de wondere wereld van de strandkrab, de zeester en de mossel. Nadien was het tijd om de sportschoenen aan te trekken en 4 km te joggen langs de dijk en het strand. Dat lukte voor bijna iedereen. In de namiddag konden we ons uitleven in het zwembad van Sun Aqua park en daarna gingen enkele avontuurlijke leerlingen op survival door het zeer woeste duinenlandschap. ’s Avonds stond er filmvoorstelling of een rustig gezelschapsspelletje op het programma. Na zo’n inspannende dag was het voor velen een verademing om onder de wol te kruipen.

Dinsdag 15 okt. De dag begon met een ontdekkingstocht op het strand. Het bezoek aan de ruïne van de Duinenabdij kon niet doorgaan. Door een windhoos die de vorige nacht over Oostduinkerke trok waren er vele bomen geveld en was het gebied ontoegankelijk. Geen nood, in het bezoekerscentrum was er voldoende te beleven en te ontdekken over het leven van de monniken in de middeleeuwen. ‘s Avonds was er tijd om te ravotten en te spelen in de duinen. Een mooie afsluiter van een top-dag op zeeklassen.

Maandag 14 okt. Joepie, eindelijk was het zo ver: zeeklassen! Met pak en zak vertrokken we richting kust. De weergoden zaten ons mee en het verkeer verliep probleemloos. Geen meter file gehad. Stipt op tijd arriveerden we in Blankenberge, onze eerste stop. Het bezoek aan Sealife is steeds een topper! De zeehonden, pinguïns en vissen moeten onder de indruk geweest zijn van ons enthousiasme. Op het klimparcours konden we even de aap uithangen. Na het middagmaal reden we naar Diksmuide. Een bezoek aan de IJzertoren stond op het programma. Af en toe zijn we ook ernstig. We leerden er over de eerste wereldoorlog. En dan reden we naar de Barkentijn. Het gevecht met het bedlinnen kon beginnen. ‘s Avonds konden we kiezen om een strandwandeling te maken, een filmpje te bekijken of een gezelschapsspel te spelen. En dan … bedtijd!