Inschrijvingen

← terug naar praktisch

Beste ouders,

Voor een inschrijving of inlichtingen op onze school maak je best een afspraak.

Dat kan via secretariaat@bernardusschool.be of telefonisch 03/889 13 18 (algemeen nummer) of 03/361 41 30 (directie).

VOORRANG

Wij hebben geen maximumcapaciteit en ook geen voorrangsregels. Dat wil dan ook zeggen dat er geen vaste inschrijvingsdata zijn. Alle ouders zijn het hele jaar door welkom voor een inschrijving voor het lopende of volgende schooljaar.

SCHOOLVERANDERING

Ouders kunnen op elk moment van het schooljaar hun kind van school laten veranderen. De verantwoordelijkheid om een kind midden in het schooljaar te veranderen, ligt volledig bij de ouders. Wij raden aan om er niet licht mee om te springen, in het belang van het welzijn van het kind. Van school veranderen tijdens de grote vakantie vraag geen officiële documenten. Wel verwachten wij een mededeling vanwege de ouders ten laatste 25 juni.

Voorafgaand de definitieve schoolverandering is er steeds een gesprek met de directie. Na inschrijving moet de directeur de schoolverandering doorgeven aan de oorspronkelijke school.

INSTAPDATA – WENMOMENT

Vlak voor de instap van je kleuter worden jullie uitgenodigd voor een wenmoment in de klas. Een rondleiding door de school kan aangevraagd worden via het secretariaat. In volgend document vind je de instapdata en de wenmomenten van dit schooljaar.

instapdagen 2023-24

Indien je meer info wenst, staan wij jou graag telefonisch te woord. Ook antwoorden wij graag op jullie vragen per mail.

Alvast bedankt voor het vertrouwen in onze school!